Story Lucky Ride Sparkcykel


Availability: I lager

Ordinarie pris 2 098,60 kr

Special Price 838,60 kr

Produktbeskrivning
Detaljer
Känner sig lycklig? Tja, du borde, för att du bara snubblat på Storys lyckligaste scooter någonsin gjord. Vad gör det lyckligt att du undrar? Enkelt, eftersom det fick allt en transport scooter behöver utföra det legendariska. Helt enkelt den bästa! Story Lucky Ride kan anpassas för att passa flera höjder och är den starkaste deluxe transport scooteren för vuxna och barn. Det är perfekt för korta och långa åkattraktioner i staden. Du kan använda den för att komma till jobbet eller skolan, i själva verket bara överallt i den stad du vill gå, du kan till och med märka den med dig på bussen eller tåget.
Har du tur nu? Inte konstigt, för med Lucky Ride kommer du att vara bland de mest lyckliga lassierna eller pojkarna i stan, så ta det och prova hur guld du är!

Story Lucky Ride börjar på en roll av både det lätta materialet aluminium och det mer hållbara materialet chromolöst stål. Med ett aluminiumdäck hade Storys designteam möjlighet att bredda den upp till 150 mm utan att lägga för mycket på scooterns vikt. Det betyder mer utrymme för dig att stå på, vilket snart ger en bättre och stabilare körning. Slår den rik på en bar av kromolöst stål, kan du vara säker på den kvalitet och styrka som denna transportspårare erbjuder på alla dina turer genom staden. Även om det gör transportscootern lite tyngre betyder det också att du får en överlägsen och mycket mer hållbar high-end scooter för alla dina transportbehov.
För att hålla Story Lucky Ride på en bit av förmögenhet och få fart på vägarna snabbt. Det bestämdes av Storys designteams smarta hjärnor att ha hjul av storlek 230 och 200 mm med en hårdhet på 88 A och lager av ABEC-7. Skulle du hända med lite otur och rida på vägar med några eller flera mindre slag längs vägen, kommer hjulets storlek och hårdhet samt stötdämparen att hjälpa till att hålla dina turer trevligt och härligt bekväma. En av de bästa möjliga ridupplevelserna för en transportspårare.
Lagren hos ABEC-7 gör att alla dina höghastighetsvridningar är väldigt exakta, snabba och stabila, så att du enkelt kan hantera svängningar under dina resor och utan att behöva överdrivna rörelser.
Story Lucky Ride scootern kan bli anpassad för att passa olika höjder, så att den kan anpassas till både vuxna och barn. Som en annan bra funktion kan scootern vikas. Med hjälp av den medföljande remmen i baren kan du enkelt ta den över axeln och bära scootern med dig på bussen eller tåget.

Komma upp rosor samtidigt som du håller alla esser, din lycka är på väg att slå taket och bortom. Story Lucky Ride är den perfekta lyxiga transportskytten av kvalitet för att åka på rider mot alla dina favoriserade destinationer i staden. Så, om du letar efter högsta möjliga kvalitet kan en scooter för barn och vuxna ge dig, du har tur, för den här magnifika skönheten i en transportspårare är bara den för dig!
Recensioner
Storleksguide

Inköp av Sparkcykel

När man köper en sparkcykel finns det många saker att vara uppmärksam på. I denna guide har vi samlat ihop några av de bästa tips, vilket gör det enklare att välja rätt sparkcykel ftill dig. Sparkcykel kan användas för varje åldersgrupp och alla storlekar. Som huvudsak används en sparkcykel som ett transportmedel, eller för lek och tricks. Om du har några frågor, är du alltid välkommen att kontakta oss.

all kind of scooters


Sparkcykel för tricks

Ska du använda din sparkcykel för att göra tricks och freestyle, använd en sparkcykel som är lämplig för ändamålet. En trick sparkcykel är mer hållbar än vanliga sparkcyklar, och kan därför hantera de hårda slag som det kommer på ramparna.

Dessa saker bör du vara särskilt medvetna om, när du söker efter en sparkcykel för tricks:
- Är ett korrekt kompressionssystem monterat? Ett kompressionssystem bestämmer hur bra baren spinner och hur lätt det är att göra tricks.
- Vad är headsetets kvalitet? Ett bra headset är som huvudregel integrerat och hjälper till att baren snurrar bra.
- Är det en lätt scooter eller standard scooter? Ett lättviktssparkcykel är lättare än vanliga sparkcykel, så det är också lättare att göra tricks med. Men hållbarheten är inte lika bra.

Se även vår utvidga guide om sparkcyklar för tricks.
Se vårt stora utbud av sparkcyklar för tricks här.


Sparkcykel för transport

Sparkcyklar som du använder för transport har vanligtvis större hjul än normalt och är bekvämare att köra på länge, än de andra typerna av sparkcyklar.

När du väljer din sparkcykel för transport, finns det följande saker att vara uppmärksam på:
- Kan sparkcyklan vikas ihop? Det är praktiskt att ha möjlighet att lägga den ihop, när du lämnar det på jobbet, eller håller den under armen när du reser med buss eller tåg.
- Är hjulen gjorde i PU-gummi eller plast? Mjukt gummi är bekvämare och har högre kvalitet och hållbarhet.
- Kan sparkcyklan justeras i höjd? Det är bekvämt att justera höjden på din sparkcykel när den används för transport så att den passar dig perfekt och är mest bekväm.
- Vilken kvalitet är kullagerna? Kullagernas finhet är uppdelad i ABEC. ABEC-5 är vad vi menar betecknar som "standard". Vi rekommenderar att du använder ABEC-5 eller högre.
- Kan sparkcyklan avsedd för din viktklass? sparkcyklans maximala användarvikt får inte överskridas.

Se vårt stora utbud av sparkcyklar för transport här.


Regelbunden underhåll av din sparkcykel

En sparkcykel måste alltid underhålls, precis som allt annat. Ju bättre du underhållar och passar din sparkcykel, desto längre kommer det att vara. Det finns ingen sparkcykel som är gjord för att köra i sand, vatten eller lera.

Vi rekommenderar därför att du separera din sparkcykel för underhåll och rengöring för längre hållbarhet på din sparkcykel. En trick sparkcykel har ytterligare förstärkningar än andra typer av sparkcyklar, men kan dock brytas om du inte passar. Vi rekommenderar att du regelbundet dra ut alla skruvar och muttrar och därtill även rengör alla kullager.

Se vårt stora utbud av sparkcyklar.

Läs mer om sparkcyklar, på den utökade guiden här.

Street

Street är en term för gata körning med din sparkcykel. Det betyder att cruise på gatan eller på rampen, med knep i alla former – du begränsas endast av din fantasi. Street är den mest använda formen av körning inom trickskoter och ställer ofta stora krav på sparkcyklens design och kvalitet. En robust konstruktion gör det möjligt att klara utmaningar som gatan kan erbjuda dig, samt känna dig mer självsäker när du är på ett äventyr, oavsett om det är första gången du är ute eller om du har gjort det 100 gånger tidigare.

Ramper

Rampar = körning på rampar. Du kör ofta på ramper för att lära nya knep med din trickssparkcykel. Detta ger dig snabbare självförtroende på scooteren och i allmänhet! Om du inte har en skate-ramp i närheten rekommenderar vi att du förvärvar en av våra NKD-ramper, vilket gör det möjligt att träna var som helst inom och utanför. Det finns oändliga modeller inom ramper, som du kan köra din tricksparkcykel och det är ett bra sätt att utveckla, för att bli riktigt bra.

Slide

Slide, även kallad Grind är termen för tricks som utförs genom att skrida något. Det kan till exempel vara ett rör, en räcke, en trappa, ja, nästan vad som helst du kan tänka dig. Med rätt scooter kan alla lära at glida. Det kräver bara att du är medveten om att däcken på din trickscooter har en grind-bas, dvs. tillskärning som gör att du kan glida på saker. Denna körform är mycket populär och du kan växa med dina vänner överallt.

Transport

Transport betecknar sparkcyklens förmåga som ett transportmedel. Hur bra är du från A till B och hur lätt är det att ta med sig? Transport via sparkcykel har blivit populärt i många europeiska städer de senaste åren, vare sig det gäller skolan eller arbetet. Det är också super smart på semestern där cykeln är för stor och obekvämt eftersom bra transportfordon ofta kan vikas ihop och tas över skudlran.

Kvalitet

Kvalitet. Detta är ett uttryck för vår professionella bedömning av sparkcyklen som helhet. Detta bygger på materialets konstruktion, konstruktion och beräknat livslängd. Med en hög betyg här har du fått en super bra sparkcykel som är värt att visa upp.

Total höjd:

Det finns inget rätt eller fel på en sparcykels höjd. Generellt sett är lägre sparkcyklar lämplig för tekniska tricks, medan höga sparkcyklar är för transport och komfort. Vissa sparkcyklar kan anpassas för att passa dig och dina behov.

Vikt:

Den totala vikten av den samlade sparkcykel. Tunga sparkcyklar är ofta gjorda av material som stål som ökar hållbarhet och livslängd. Sparkcyklar av lättare material, såsom aluminium, är enklare att bära och transportera runt.

Däckdesign:

Det finns två typer av däckdesign: endelad(one-piece) och tvådelad(two-piece). Endelade däck är mycket slitstarka eftersom de är gjorda av sammansvetsade delar, medan tvådelade däck monteras med bultar. Fördelen med tvådelade däck är att de ofta kan fällas ihop, och vissa modeller har till och med Headtubes som tillåter olika vinklar.

Deck material:

Sparkcyklans däck är vanligtvis tillverkad av aluminium, eftersom det är ett otroligt lätt och slitstarkt material. Aluminium är relativt mjuk därför blandas den med andra metaller. Aluminium är uppdelad i legeringar, där värdet bestäms av aluminiumblandningen blandas med. Högre legering betyder mer hållbart produktmaterial.

Deck längd:

Den totala längden på däckens yta. Däckets längd hjälper till att bestämma hur stort utrymme du har för dina fötter på sparkcyklan. Ju längre ett däck desto mer utrymme du har.

Deck bredd:

Den totala bredden som ska täckas på sparkcyklans yta. Bredden bestämmer också hur mycket utrymme du har att göra med dina fötter på sparkcyklans yta. Till exempel, skall man kunna stå med båda fötterna på bredvid varandra eller inte.

Konkav:

Konkav är den inre krökning på däckens yta. Det hjälper till att låsa fötterna stadigt på däcken och ger bättre grepp så att du inte tappar balansen och faller så lätt. Du mäter hjulets konkava på däckets krökning och mäts i grader.

Kompression:

Kompressionssystemet är det system som håller sparkcyklans framgaffel tätt mot däckets huvudrör(headtube) och minskar dimma att alla sparkcyklar uppnår med tiden, som allt annat som förbrukas aktivt utomhus.

Forgaffel:

Forgafflar kan delas in i två huvudgrupper: endel(one-piece) och två stycken(two-piece). Endelgafflar formas eller styckas av en metalldel, vilket ger minskade svagheter i förhållande till tvådelade forgaflar som består av flera delar. Dessutom kan förgaflerna delas upp i forgafflar med eller utan gängskärning. Gängade gafflar är åtdragen med gängor. Framgaffel utan gängor kräver kompressionskit.

Headset typ:

Headsettet på däcket bestämmer vilken headset-typ en sparkcykel använder. Ett integrerat headset är bättre skyddade och håller längre än de som är icke-integrerad, det vill säga om dom sitter inom eller utanför huvudröret.

Bar meterial:

Stål är ett mycket starkt och slitstarkt material. Barer av stål är mycket starka, men också betydligt tunga än barer av exempelvis aluminium. Stål-barer är mer lämpade för sparkcyklar som verkligen komma att exponeras för hårda utmaningar.

Bar höjd:

Den totala höjden från grunden till mitten av sparkcyklans styresgrepp. Barhöjd rekommenderas för att förbättra förarens. Vissa sparkcyklar kan anpassas till höjd så att du kan anpassa den till dig själv och din höjd, till exempel när tricks köps med en viss höjd.

Bar bredd:

Olika bredder av barer är lämpliga för olika körstilar. Med tricks för luft har du mycket mer kontroll över tricket med en bred bar, där en smalare bar passar bättre för tekniska trick. Således har barens bredd ett betydelse på dina färdigheter, och det kan därför vara värt att överväga vad sparkcyklan ska användas till.

Clamp störlek:

Clamp storleken beror på antalet bultar som clamoen är åtdragna med. Ju fler bultar desto större är clampens storlek. På samma sätt, ju färre bollar som används, desto mindre är clampens storlek.

Yttre diameter:

Barens ytterdiameter bestämmer vilken clamp som är lämplig. Det rekommenderas därför att barens ytterdiameter passar inom clampan. Observera dock att vissa clamps kan användas på både standard och överdimensionerade bars.

Inre diameter:

Barens innerdiameter bestämmer vilken framgaffel som är lämplig. Oavsett om det är one-piece gaffel eller two-piece gaffel beror på basis av vad man vill med sin sparkcykel. Den smarta i en tvådelad gaffel är att den ofta kan vikas ihop, vilket är praktiskt för transport. Sparkcyklar där är ett stycke gaffel är mycket starkare och därför kan används för tricks.

Hjuldiameter:

Hjulets storlek bör bero på din körstil. Om du har mycket fokus på körupplevelse med bra flow och bra fart, måste du gå till större hjul, men du bör välja mindre hjul om du går för snabb reaktion och bättre kontroll. Det är dock viktigt att hjuldiametern passar både gaffel, däck och broms.

Hjulhårdhet:

En hjulhårdhet mäts på durometerskalan från 0 - 100A, där 100A är det hårdast. Hårdare hjul har bättre hållbarhet, men ger tydligare inverkan på ojämna ytor. Det hårda hjulet rullar snabbare och är därför idealiskt för skridsparker med ramper där ytan är jämn. Mjuka hjul har kortare livslängd och är mer förlåtande för ojämna ytor. Mjuka hjul är därför idealiska för cruising och andra street skate.

Kärna material:

Aluminiumhjul och nylonhjul har varje part sin egenskap. Aluminiumhjul är de starkaste, men nylonhjul är det lättast. Oavsett om det kommer at vera den ena eller andra, beror på om du vill göra tricks med din sparkcykel eller bara använda den som ett transportmedel. Det är smart att hjulen är starkare om man kör utomhus.

Hjul design:

Det finns olika designer av hjul: solid och spoked. Fasta kärnhjul är relativt tunga hjul för en sparkcykel men har också en mycket bättre hållbarhet. Spoked hjul är ett lättare hjul, men har därför också en mindre hållbarhet.

Hjul profil:

En platt profil ger det bästa och maximala grepp som kan uppnås för en sparkcykel, medan den smalare profilen ger lite mer fart i hjulen. Framhjulet på sparkcyklan måste matcha sparkcyklans hjulprofil.

Kullager:

Kullager är uppdelade i ABEC. Höga ABEC-värde innebär att kullageret tillverkas med mer precision och därmed bättre kvalitet. Det rekommenderas att ABEC-värdet är högre för höga hastigheter och lägre för hjul som får många pushes

Bromstyp:

Det finns olika bromstypsbultar, fjäder- och flexbromsar. Bult- och fjäderbromsar låter vanligen lite mer. Om du vill ha mer tysta bromsar, gå till flexbromsar. Hjulets hållbarhet blir dock kortare.

Samla din sparkcykel:

Kontrollera alltid scparkcyklan före användning, och var medveten om att det är skiljer sig hur du får din sparkcykel leverad. Om din sparkcykel är monterad är den helt klar för användning, men om den bara är delvis monterad kommer det att finnas några delar som måste skärpas och monteras, vilket kan göras med det allmän typ av verktyget. Om däremot din sparkcykel inte är monterad, måste alla delar av sparkcyklan monteras.
Specifikationer
★ Street ★★☆☆☆
★ Ramp ☆☆☆☆☆
★ Slide ☆☆☆☆☆
★ Transport ★★★★★
★ Kvalitet ★★★★★
Total höjd 80 cm - 101 cm
Vikt 5100g
Deck design One-Piece
Deck material Aluminium
Deck längd 580mm
Deck bredd 150mm
Konkav Lille
Kompression typ HIC
Framgaffel Two-Piece
Headsätt-type Non-integrated
Bar material Chromoly 4130
Bar höjd 420mm - 610mm
Bar bredd 400 mm
Clamp storlek Triple
Yttre diameter 32 mm
Innerdiameter 28 mm
Hjul diameter 230mm & 200mm
Hjul hårdhet 88 A
Kärna material Nylon
Hjul design Spoked
Hjul profil Medium
Kullager ABEC-7
Broms typ Flex Fender
Samling Assembled