FAQ

 

Hitta alla vanliga frågor i översikten:

 
 

Vanliga frågor till Kundservice


Har EuroskateShop en fysisk butik? 
Ja, vi har en butik på Uplandsgade 70, 2300 Amager, Köpenhamn. Här kan du få professionell vägledning och handla med Visakort. Vi har direkt import av många märken, så det finns besparingar - och vi kommer att vidarebefordra dig. Butiks öppettider är 10-18 måndag-fredag och 10-16 lördag och söndag.

Vilken typ av garanti har jag på EuroskateShop.se
Om varan eller delarna är defekt (tillverkning och materialfel) har du två års garanti från den dag du mottog varan. Du är välkommen att kontakta EuroskateShops kundservice på sale@euroskateshop.com om du har ytterligare frågor om garanti.

Hur får jag min varu för reparation?
Om du skal göra klagomål på ett felaktigt objekt kan du göra följande:
- Udfyld denne reklamationsformular : https://euroskateshop.se/index.php/rma/

- När du har initierat ett klagomål kommer kundservice att kontakta dig för att få ditt föremål för service.

Kan jag returnera en produkt om jag har ångrat köpet? 
Ja, du kan returnera ditt föremål i upp till 365 dagar efter mottagandet. Produkten måste vara oskadad, i originalförpackning och i samma skick som du fått. När du returnerar en produkt eftersom du har ångrat köpet har du två alternativ:
1. Du kan returnera ditt föremål gratis i vår butikk på Uplandsgade 70, 2300 Köpenhamn S (öppettider finns på EuroskateShops hemsida)
2. Du kan skicka ditt föremål till vårt lager. Fraktkostnader ska betalas av dig. Vänligen bifoga ditt kvitto till paketet och meddela att du har beklagat ditt köp på sale@euroskateshop.com

När jag har köpt en produkt, när kommer beloppet att dras från mitt bankkonto? 
Beloppet kommer att dras från ditt konto när varan har skickats.

Hur kommer min beställning att levereras?
EuroskateShop skicka din paket mit GLS och DB Schenker. Din beställning kommer att levereras inom max. Fyra arbetsdagar (om det finns på lager), men varorna skickas ofta redan samma dag som du beställer.;

 

Varusortiment


Hur hittar jag ett visst produkt? 
Du kan söka efter varor på flera olika sätt. Sök efter ett visst varumärke eller produktkategori genom att skriva in ett nyckelord i sökrutan längst upp till vänster. Eller använd de direkta länkarna till produktkategorierna längst upp på sidan.

Hur kan jag vara säker på att varan jag vill köpa finns på lager?
Vi uppdaterar ständigt vår webbplats. Skulle du vara otur att beställa ett sålt föremål kommer du att kontaktas med ett erbjudande till ett bättre föremål till samma pris.

Varför är EuroskateShops varor så billiga?;
EuroskateShop är främst baserat på online-handel. Dessutom strävar vi efter att importera varorna direkt från tillverkaren. Det ger lägre kostnader för EuroskateShop.se, och därför kan vi också erbjuda varor till ett lägre pris.

Om jag hittar en produkt till ett billigare pris någon annanstans - Om jag hittar en produkt till ett billigare pris någon annanstans - ändrar EuroskateShop sitt pris??
Ja, vi har en prisgaranti och erbjuder därför alltid våra kunder det bästa priset oavsett vilket erbjudande du kan hitta.
 

Beställning och betalning


Kan jag beställa av E-post eller fax?
Nej. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte order via post eller fax. Du kan ringa kundservice på +46 101 388 683 där du guidas runt i webbutiken och kan hjälpa dig att sätta varor i kundvagnen, men du måste delta aktivt i inköpsprocessen.

Ska jag få en bekräftelse på min beställning? 
När du har godkänt din beställning får du automatiskt en orderbekräftelse som skickas till ditt mail. Orderbekräftelsen anger vilka varor du har beställt och betalt för. Spara eller skriv ut din orderbekräftelse, eftersom den också gäller som garantiintyg.

Hur följer jag min orderstatus? 
När din beställning har skickats kommer du att få ett mail med spår och spårinformation från GLS så att du kan följa paketet.

Vad händer om sändningen går förlorad under leveransen? 
EuroskateShop efterlyser leveransen i samarbete med GLS. Denna förfrågan tar 3-7 arbetsdagar, och om paketet inte visas fram till den tiden kommer din order att återupptas.
 

Retur och avbokning


Det första du behöver göra när du returnerar en produkt är att kontakta oss via e-post så att vi kan avgöra om det finns ett klagomål?

Kan jag returnera en produkt om jag har ångrat köpet?;
Ja, du kan returnera ditt föremål i upp till 365 dagar efter mottagandet. Produkten måste vara oskadad, i originalförpackning och i samma skick som du fått. När du returnerar en produkt eftersom du har ångrat köpet har du två alternativ:
1. Du kan returnera; EuroskateShop - Uplandsgade 70, 2300 Köpenhanm S (öppettider finns på EuroskateShops hemsida)
2. Du kan skicka ditt paket till vårt lager. Fraktkostnader ska betalas av dig. Viktigt att du bifogar ditt kvitto till förpackningen.
kundeservice@kitedanmark.dk: Download

Vad gör jag om förpackningen är skadad när jag får objektet?  
När du får ditt objekt, var noga med att kontrollera det för synlig skada. Om förpackningen är skadad eller har andra synliga tecken på defekt, bekräfta kvittot med förbehåll för eventuella skador på innehållet. Du kan också helt vägra att ta emot objektet och låta föraren ta det igen.

Om du behöver skicka din beställning tillbaka till vårt lager följer du guiden nedan:

Jag skulle vilja att min beställning skulle bytas ut för en produkt som är dyrare än vad jag beställt!
Hvis du ønsker din ordre byttet til et andet, dyrere produkt, skal du returnere din oprindelige ordre til os, hvorefter du får dine penge retur. Derefter kan du afgive en ny ordre på, det ønskede produkt.

Jag skulle vilja returnera min beställning och få tillbaka pengarna!
Du kan ångra ditt köp upp till 365 dagar, det vill säga 1 år! Allt du behöver göra är att skicka din beställning tillbaka till oss i original inpaking och i samma skick som när du mottog föremålet. Se ovan.

Min beställning är defekt!
Om din order är skadad eller på annat sätt defekt vid mottagandet, vill vi byta ut det gratis. Skicka bara ett e-post med en bild av skadan på sale@euroskateshop.com och fråga om returmärkning med referens till ditt beställningsnummer.


Returer måste skickas till:
EuroskateShop
Uplandsgade 70
2300 Köpenhamn S, Danmark
TEL. +46 101 388 683
sale@euroskateshop.com

 

Frakt och leverans

När skickar EuroskateShop.se varan till mig?;
Som utgångspunkt skickar EuroskateShop.se varan samma dag som du beställer. Detta gäller om du beställer före kl. 15.00 på vardagar.;
.

Vad ska jag göra när jag tar emot sändningen? 
När du får dina varor, var noga med att kontrollera dem för synlig skada.

Vad gör jag om sändningen är skadad?
Om paketet är skadat eller har andra synliga tecken på defekt, bekräfta fraktbrevet, med förbehåll för eventuella skador på innehållet. Du kan också helt vägra att ta emot objektet. Kontakta sedan Kitedanmark.dks kundservice på;sale@euroskateshop.com och informera dig om att du har avvisat varan.
Om förpackningen är intakt och du fortfarande finner produkten skadad eller defekt efter uppackning måste du rapportera detta till GLS. För bevis, kontakta Kitedanmark via e-post inom 24 timmar efter mottagandet av dina varor. Oavsett om det är synliga eller osynliga skador, hjälper kundservice dig att lösa problemet.

Jag har inte fått alla de artiklar jag beställt
Om du inte har fått alla dina föremål kan det bero på att några av dina varor kommer att skickas från andra lager än normalt. Om det beställda varan är utsåld kommer du att kontaktas av kundtjänst med ett erbjudande för en annan liknande sak (via telefonsamtal, sms eller post) - Observera att vi alltid erbjuder en bättre produkt än den redan beställda produkten.

 

Reparation och garanti


Vilken typ av garanti har jag på EuroskateShop.se?
Om varan eller delarna är defekt eller defekt (tillverkning och materialfel) har du två års garanti från den dag du mottog varan. Vissa tillverkare ger fabriksgaranti utöver den tvååriga garantin. Du är välkommen att kontakta EuroskateShops kundservice på;sale@euroskateshop.com, om du har ytterligare frågor om garantin.

Klagomål på följande märken:
(Vill du ha ditt klagomål att gå mycket snabbare än vanligt.) Du kan välja att kontakta varumärket direkt)

Hur får jag mitt föremål för reparation?
Om du ska göra klagomål for ett felaktigt föremål.
- Fyll i vårt ansökningsformulär, som du hittar här:;https://euroskateshop.se/index.php/complaint-rma/
-Skicka ett mail till;claim@euroskateshop.com med beställningsnummer, produktnamn, serienummer (serienummer kite och kiteboard), en detaljerad felbeskrivning på engelska.

Hur kan jag hålla fast vid reparationen av mitt föremål?;
Vi kommer att hålla dig informerad om reparationen via e-post. Du kan också skriva till claim@euroskateshop.com för ytterligare information.

Kan jag returnera en produkt om jag har ångrat köpet?
Ja, du kan returnera ditt föremål i upp till 365 dagar efter mottagandet. Produkten måste vara oskadad, i originalförpackning och i samma skick som du fått.
 

Erbjudanden och kampanjpriser

Var hittar jag specialerbjudanden och varor till detaljhandelspriser?
På EuroskateShop.se strävar vi efter att vara den första med nyheter och bra priser. Vi får ofta extra bra erbjudanden från våra leverantörer, och därför uppdaterar vi regelbundet webbplatsen. Det innebär att du kan hitta nya erbjudanden på EuroskateShop.se flera gånger om dagen. Dessutom informerar EuroskateShop om varor och erbjudanden på facebook och nyhetsmail.

Rabatt på stora inköp?
Välj precis den kitesurfutrustning du vill ha. Skicka oss ett mail Info@Kitedanmark.dk och få ett icke-bindande erbjudande.

Nyhetsbrev

Vad får jag när jag registrerar mig för EuroskateShops nyhetsbrev?
Du får vårt nyhetsbrev, Promotion, 2-4 gånger i månaden. Nyhetsbrevet innehåller de bästa och aktuella erbjudandenen, tips för vardag, tävlingar och inspiration och ny kunskap om produkterna. Din information kommer inte att lämnas ut till tredje part.

Hur registrerar jag mig för EuroskateShops nyhetsbrev?
Till exempel kan du Anmäl dig till EuroskateShops nyhetsbrev genom att delta i våra tävlingar. EuroskateShops nyhetsbrev håller dig uppdaterad med akutbjudanden, tips och tricks för vardag, tävlingar och spännande teman.
Du har också möjlighet att anmäla dig till EuroskateShops nyhetsbrev mot rutan där du kan kryssa i rutan genom att "Jag anmäler mig till EuroskateShops nyhetsbrev".
EuroskateShop.se skickar inga mailannonser eller liknande utan din acceptans.

Hur avregistrerar jag mig från EuroskateShops nyhetsbrev?
Nedan i nyhetsbrevet hittar du länken "Avsluta nyhetsbrev". När du klickar på den här länken, registrerar du dig för vårt nyhetsbrev.

Prisgaranti

Alltid det bästa priset
På EuroskateShop.se strävar vi alltid efter att få de bästa priserna. Kan du fortfarande hitta ett bättre officiellt erbjudande, då matchar vi priset.