858 High Roller Sparkcykel


Availability: I lager

Ordinarie pris 2 938,60 kr

Special Price 2 098,60 kr

{"attributes":{"207":{"id":"207","code":"size","label":"Size","options":[{"id":"2045","label":"91 cm","price":"0","oldPrice":"0","products":["2699"]}]}},"template":"#{price}\u00a0kr","basePrice":"2098.6","oldPrice":"2938.6","productId":"4972","chooseText":"V\u00e4lj ett alternativ...","taxConfig":{"includeTax":true,"showIncludeTax":true,"showBothPrices":false,"defaultTax":25,"currentTax":25,"inclTaxTitle":"Inkl. moms"}}

* Obligatoriska fält

Produktbeskrivning
Detaljer
"High Roller" scooter är scootern som vrider huvuden. "High Rollers" minimalistiska grafik och smidd nackrör med viktminskande utskärningar säkerställer ett starkt ljusdäck medan de fortfarande är glädjande för ögonen. Lager 120mm 10 talade hjul, med pressmonterade ABEC 9 lager som ger en smidig åktur för varje tur.

Det fullt integrerade headsetet passar perfekt med den släta 6061-legerade bearbetade gaffeln och klämman. Inbyggd topplock med inre ribbning, vilket kompletterar nackröret och gaffelanslutningen med form och precision.

Den 26 "höga X 22,8 breda 6061 T6 värmebearbetade legeringsbaren gör 858" High Roller "scooter perfekt för dem som vill ha en stark men lätt åktur. 858 har en smidig förstärkning genom toppröret vilket gör den här baren svårare att böja och Snap än din typiska legeringsbar på marknaden och glöm inte de extra slanka krossarna och lägg till ännu starkare!

Säg adjö till hälsblod! Gott om plats att landa med vårt 20,5 "X 4,7" breda däck eftersom vi vill att du ska trivas. -858

 
Recensioner
Storleksguide

Ret storlek för trick sparkcykel

En trick sparcykel är mycket starkare än en vanlig sparkcykel eftersom den har extra förstärkning. Därför kan sparkcyklan tåla at köra ramper och hoppar. En sparkcykel gjord för tricks kan inte vikas ihop, eftersom detta ger en svag punkt på sparkcyklan. Därför har en sparkcykel för tricks en fasta höjd som behöver anpassat din höjd. En sparkcykel för tricks är vanligtvis lägre än en vanlig sparkcykel för transport.

*Det bör dock påpekas att denna tabell är vägledande:

Din höjd Under 110 cm 110-140 cm 140-160 cm Över 160 cm
Rekommenderad höjd för sparkcykel Under 70 cm 70-80 cm 75-85 cm 80+ cm

sizechart of stunt scooters

Du kan köra på alla storlekar av trick sparkcyklar, men det betyder inte detta att det är roligt, bekvämt eller lätt att göra tricks. Därför behöver du en trick sparkcykel som är anpassat till din höjd. En sparkcykel anpassat din höjd ger dig mer kontroll och du blir lättare att göra tricks på den. Vi rekommenderar att du mäter avståndet från jorden till höften och naveln, och välj en sparkcykel som har en höjd mellan dessa. Observera att höjden för en trick sparkcykel alltid kommer att vara en smak, beroende på din stil. Du kan dock använda den här guiden för att få en uppfattning om höjden på din trick sparkcykel.

När du väljer en sparkcykel för tricks är det också viktigt att du väljer en sparkcykel som har rätt storlek hjul. En typisk trick sparkcykel för barn har 90 - 110mm hjul, där en trick scooter för stora barn och vuxna brukar använda 110-120mm hjul. Dessutom bör du också komma ihåg vilket kompressionssystem din trick sparkcykel behöver. Det finns olika typer av kompression system för trick sparkcykel som är av stor vikt för din sparkcykel. SCS, HIC, IHC och ICS är några av de mest hållbara system för en trick sparkcykel.

Kullagren som finns i ditt hjul på sparkcyklan måste du också vara uppmärksamma på, när du ska köpa en trick sparkcykel. Kullagrernas kvalitet betraktas i ABEC, t.ex. ABEC-5. Ju högre tal, desto finare är kullageret och desto bättre går hjulen. Det betyder att om du har några kullager av hög kvalitet, kommer du att kunna hålla hastigheten på din trick sparkcykel bätre. Detta är väldigt bekvämt när man kör på ramper och inte plötsligt förlorar fart. Vi rekommenderar att du letar efter sparkcyklar som har ABEC-5-kullager eller högre.

Se också vår utvidga guide för sparkcyklar för bättre förståelse.

Se alla våra trick sparkcyklar här.

Om du är osäker vilken sparkcykel du ska välja? Se alla våra sparkcyklar här.

Street

Street är en term för gata körning med din sparkcykel. Det betyder att cruise på gatan eller på rampen, med knep i alla former – du begränsas endast av din fantasi. Street är den mest använda formen av körning inom trickskoter och ställer ofta stora krav på sparkcyklens design och kvalitet. En robust konstruktion gör det möjligt att klara utmaningar som gatan kan erbjuda dig, samt känna dig mer självsäker när du är på ett äventyr, oavsett om det är första gången du är ute eller om du har gjort det 100 gånger tidigare.

Ramper

Rampar = körning på rampar. Du kör ofta på ramper för att lära nya knep med din trickssparkcykel. Detta ger dig snabbare självförtroende på scooteren och i allmänhet! Om du inte har en skate-ramp i närheten rekommenderar vi att du förvärvar en av våra NKD-ramper, vilket gör det möjligt att träna var som helst inom och utanför. Det finns oändliga modeller inom ramper, som du kan köra din tricksparkcykel och det är ett bra sätt att utveckla, för att bli riktigt bra.

Slide

Slide, även kallad Grind är termen för tricks som utförs genom att skrida något. Det kan till exempel vara ett rör, en räcke, en trappa, ja, nästan vad som helst du kan tänka dig. Med rätt scooter kan alla lära at glida. Det kräver bara att du är medveten om att däcken på din trickscooter har en grind-bas, dvs. tillskärning som gör att du kan glida på saker. Denna körform är mycket populär och du kan växa med dina vänner överallt.

Transport

Transport betecknar sparkcyklens förmåga som ett transportmedel. Hur bra är du från A till B och hur lätt är det att ta med sig? Transport via sparkcykel har blivit populärt i många europeiska städer de senaste åren, vare sig det gäller skolan eller arbetet. Det är också super smart på semestern där cykeln är för stor och obekvämt eftersom bra transportfordon ofta kan vikas ihop och tas över skudlran.

Kvalitet

Kvalitet. Detta är ett uttryck för vår professionella bedömning av sparkcyklen som helhet. Detta bygger på materialets konstruktion, konstruktion och beräknat livslängd. Med en hög betyg här har du fått en super bra sparkcykel som är värt att visa upp.

Total höjd:

Det finns inget rätt eller fel på en sparcykels höjd. Generellt sett är lägre sparkcyklar lämplig för tekniska tricks, medan höga sparkcyklar är för transport och komfort. Vissa sparkcyklar kan anpassas för att passa dig och dina behov.

Vikt:

Den totala vikten av den samlade sparkcykel. Tunga sparkcyklar är ofta gjorda av material som stål som ökar hållbarhet och livslängd. Sparkcyklar av lättare material, såsom aluminium, är enklare att bära och transportera runt.

Däckdesign:

Det finns två typer av däckdesign: endelad(one-piece) och tvådelad(two-piece). Endelade däck är mycket slitstarka eftersom de är gjorda av sammansvetsade delar, medan tvådelade däck monteras med bultar. Fördelen med tvådelade däck är att de ofta kan fällas ihop, och vissa modeller har till och med Headtubes som tillåter olika vinklar.

Deck material:

Sparkcyklans däck är vanligtvis tillverkad av aluminium, eftersom det är ett otroligt lätt och slitstarkt material. Aluminium är relativt mjuk därför blandas den med andra metaller. Aluminium är uppdelad i legeringar, där värdet bestäms av aluminiumblandningen blandas med. Högre legering betyder mer hållbart produktmaterial.

Deck längd:

Den totala längden på däckens yta. Däckets längd hjälper till att bestämma hur stort utrymme du har för dina fötter på sparkcyklan. Ju längre ett däck desto mer utrymme du har.

Deck bredd:

Den totala bredden som ska täckas på sparkcyklans yta. Bredden bestämmer också hur mycket utrymme du har att göra med dina fötter på sparkcyklans yta. Till exempel, skall man kunna stå med båda fötterna på bredvid varandra eller inte.

Konkav:

Konkav är den inre krökning på däckens yta. Det hjälper till att låsa fötterna stadigt på däcken och ger bättre grepp så att du inte tappar balansen och faller så lätt. Du mäter hjulets konkava på däckets krökning och mäts i grader.

Kompression:

Kompressionssystemet är det system som håller sparkcyklans framgaffel tätt mot däckets huvudrör(headtube) och minskar dimma att alla sparkcyklar uppnår med tiden, som allt annat som förbrukas aktivt utomhus.

Forgaffel:

Forgafflar kan delas in i två huvudgrupper: endel(one-piece) och två stycken(two-piece). Endelgafflar formas eller styckas av en metalldel, vilket ger minskade svagheter i förhållande till tvådelade forgaflar som består av flera delar. Dessutom kan förgaflerna delas upp i forgafflar med eller utan gängskärning. Gängade gafflar är åtdragen med gängor. Framgaffel utan gängor kräver kompressionskit.

Headset typ:

Headsettet på däcket bestämmer vilken headset-typ en sparkcykel använder. Ett integrerat headset är bättre skyddade och håller längre än de som är icke-integrerad, det vill säga om dom sitter inom eller utanför huvudröret.

Bar meterial:

Stål är ett mycket starkt och slitstarkt material. Barer av stål är mycket starka, men också betydligt tunga än barer av exempelvis aluminium. Stål-barer är mer lämpade för sparkcyklar som verkligen komma att exponeras för hårda utmaningar.

Bar höjd:

Den totala höjden från grunden till mitten av sparkcyklans styresgrepp. Barhöjd rekommenderas för att förbättra förarens. Vissa sparkcyklar kan anpassas till höjd så att du kan anpassa den till dig själv och din höjd, till exempel när tricks köps med en viss höjd.

Bar bredd:

Olika bredder av barer är lämpliga för olika körstilar. Med tricks för luft har du mycket mer kontroll över tricket med en bred bar, där en smalare bar passar bättre för tekniska trick. Således har barens bredd ett betydelse på dina färdigheter, och det kan därför vara värt att överväga vad sparkcyklan ska användas till.

Clamp störlek:

Clamp storleken beror på antalet bultar som clamoen är åtdragna med. Ju fler bultar desto större är clampens storlek. På samma sätt, ju färre bollar som används, desto mindre är clampens storlek.

Yttre diameter:

Barens ytterdiameter bestämmer vilken clamp som är lämplig. Det rekommenderas därför att barens ytterdiameter passar inom clampan. Observera dock att vissa clamps kan användas på både standard och överdimensionerade bars.

Inre diameter:

Barens innerdiameter bestämmer vilken framgaffel som är lämplig. Oavsett om det är one-piece gaffel eller two-piece gaffel beror på basis av vad man vill med sin sparkcykel. Den smarta i en tvådelad gaffel är att den ofta kan vikas ihop, vilket är praktiskt för transport. Sparkcyklar där är ett stycke gaffel är mycket starkare och därför kan används för tricks.

Hjuldiameter:

Hjulets storlek bör bero på din körstil. Om du har mycket fokus på körupplevelse med bra flow och bra fart, måste du gå till större hjul, men du bör välja mindre hjul om du går för snabb reaktion och bättre kontroll. Det är dock viktigt att hjuldiametern passar både gaffel, däck och broms.

Hjulhårdhet:

En hjulhårdhet mäts på durometerskalan från 0 - 100A, där 100A är det hårdast. Hårdare hjul har bättre hållbarhet, men ger tydligare inverkan på ojämna ytor. Det hårda hjulet rullar snabbare och är därför idealiskt för skridsparker med ramper där ytan är jämn. Mjuka hjul har kortare livslängd och är mer förlåtande för ojämna ytor. Mjuka hjul är därför idealiska för cruising och andra street skate.

Kärna material:

Aluminiumhjul och nylonhjul har varje part sin egenskap. Aluminiumhjul är de starkaste, men nylonhjul är det lättast. Oavsett om det kommer at vera den ena eller andra, beror på om du vill göra tricks med din sparkcykel eller bara använda den som ett transportmedel. Det är smart att hjulen är starkare om man kör utomhus.

Hjul design:

Det finns olika designer av hjul: solid och spoked. Fasta kärnhjul är relativt tunga hjul för en sparkcykel men har också en mycket bättre hållbarhet. Spoked hjul är ett lättare hjul, men har därför också en mindre hållbarhet.

Hjul profil:

En platt profil ger det bästa och maximala grepp som kan uppnås för en sparkcykel, medan den smalare profilen ger lite mer fart i hjulen. Framhjulet på sparkcyklan måste matcha sparkcyklans hjulprofil.

Kullager:

Kullager är uppdelade i ABEC. Höga ABEC-värde innebär att kullageret tillverkas med mer precision och därmed bättre kvalitet. Det rekommenderas att ABEC-värdet är högre för höga hastigheter och lägre för hjul som får många pushes

Bromstyp:

Det finns olika bromstypsbultar, fjäder- och flexbromsar. Bult- och fjäderbromsar låter vanligen lite mer. Om du vill ha mer tysta bromsar, gå till flexbromsar. Hjulets hållbarhet blir dock kortare.

Samla din sparkcykel:

Kontrollera alltid scparkcyklan före användning, och var medveten om att det är skiljer sig hur du får din sparkcykel leverad. Om din sparkcykel är monterad är den helt klar för användning, men om den bara är delvis monterad kommer det att finnas några delar som måste skärpas och monteras, vilket kan göras med det allmän typ av verktyget. Om däremot din sparkcykel inte är monterad, måste alla delar av sparkcyklan monteras.
Specifikationer
★ Street ★★★★★
★ Ramp ★★★☆☆
★ Slide ★★★★★
★ Transport ★★☆☆☆
★ Kvalitet ★★★★★
CE-Certifierad Nej
Total höjd 91 m
Vikt 3700 g
Max belastning Nej
Deck design One-Piece
Deck material Aluminium
Deck längd 520 mm
Deck bredd 120 mm
Konkav Lille
Kompression typ IHC
Framgaffel One-Piece
Headsätt-type Integrated
Bar material Förkromat stål
Bar höjd 660 mm
Bar bredd 580 mm
Clamp storlek Double
Yttre diameter 35 mm
Innerdiameter 28 mm
Hjul diameter 110 mm
Hjul hårdhet 88 A
Kärna material Aluminium
Hjul design Spoked
Hjul profil Medium
Kullager ABEC-9
Broms typ Flex Fender
Hjulbult längd - Främre Nej
Hjulbult längd - Tillbaka Nej
Samling Delvis samlad